Ook Tervuren zet in op heldere taal

Op 7 februari 2018
Lut Kint

Deze week gaf minister-president Geert Bourgeois het startschot voor de Heerlijk Heldercampagne van de Vlaamse overheid. Hij maakt de acties bekend die de Vlaamse overheidsdiensten dit jaar ondernemen. Ook Tervuren heeft er werk van gemaakt om de communicatie naar de burger begrijpelijker te maken.

In het dagelijks leven krijgen bewoners te maken met brieven van de gemeente. Daarom werden het afgelopen jaar alle standaardbrieven herschreven naar een heldere taal. Zo zijn de meest gebruikte documenten en brieven aangepast.

Heldere taal vraagt moeite en energie. Toch gelooft het gemeentebestuur dat deze investering zal lonen om de communicatie met de burger vlotter te laten verlopen. Schepen van communicatie Lut Kint is alvast enthousiast: "Met deze eerste actie – het herschrijven van alle standaardbrieven – is de eerste stap gezet om een positieve stimulans te geven aan het communicatiebeleid van de gemeente Tervuren. We zullen dit jaar – en de volgende jaren - nog stappen zetten en acties ondernemen om helder te communiceren. En ik hoop dat de gemeente Tervuren op een dag de Wablieftprijs zal winnen”.