Parkeeractie jong N-VA Tervuren

Gedurende verschillende jaren kampte het centrum van Tervuren met een mobiliteitsprobleem, auto’s bleven er langdurig geparkeerd waardoor het centrum vaak verzadigd was. Goed mobiliteitsbeleid is één van de kernpunten voor een leefbare gemeente. Dankzij het nieuwe parkeerbeleid is er meer rotatie waardoor er vrije plaatsen komen voor kortparkeerders, zodat mensen makkelijker kunnen parkeren voor onze handelaars. Ook aan langparkeerders wordt aandacht geschonken met de talrijke randparkings en de nieuwe ondergrondse parkeergarage. Ook aan fietsers werd er gedacht door de bouw van een nieuwe fietsenstalling en oplaadpunten voor elektrische fietsen. ‘Het nieuwe parkeerbeleid in Tervuren levert voor iedereen voordelen op. Als bezoeker kan je gemakkelijk parkeren in het centrum om te winkelen en dit aan democratische tarieven.’ aldus Tom Vanbeckevoort, voorzitter van Jong N-VA. De parkeergarage in Tervuren is de goedkoopste van Vlaanderen. Om dit nieuwe parkeerbeleid te promoten deelde Jong N-VA op de vrijdagmarkt van 18 november vouchers uit voor de ondergrondse parkeergarage. Met de vouchers kregen bezoekers van de markt een halfuur gratis parkeertijd.