Frans Van Dyck

Bestuurslid

Voorzitter schoolbestuur vzw Katholiek Onderwijs Tervuren-Duisburg | Voorzitter scholengemeenschap Zoniën | Bedrijfsarts |Getrouwd met Ilse |Vader van een zoon en een dochter

Wie is Frans?

Frans is een bezige bij. Niet alleen was hij meer dan tien jaar voorzitter van het schoolbestuur van de vzw Vrij Katholiek Onderwijs Tervuren-Duisburg, hij was bovendien ook voorzitter van scholengemeenschap Zoniën. Daarnaast is hij lid van 'De Dry Tonghen', de Marnixring in Leuven. Dat is een serviceclub die initiatieven ondersteunt die waardevol zijn voor de Nederlandse taal en de Nederlandstalige cultuur. “We moeten echt aandacht hebben voor het Nederlands in onze streek”, zegt Frans. “Ik ben al jarenlang actief in onze scholengemeenschap. Meer aandacht voor onze taal is daar heel belangrijk. De N-VA wil dit thema hoog op de politieke agenda zetten.”

Gastvrij Tervuren

“De N-VA is niet wereldvreemd”, zegt Frans. “Wij zijn ons bewust van de internationale omgeving waarin we leven. En samen staan we voor een gastvrij Tervuren dat zijn eigenheid durft beklemtonen. Maar ook Vlamingen moeten blijven thuiskomen in deze gezellige gemeente in Vlaams-Brabant. Met een respectvol beleid kunnen we onze gemeente in een brede internationale omgeving plaatsen. Dat verwachten we ook van al onze inwoners”, besluit hij.