Werner Aerts

Gemeenteraadslid

Landbouwer | Woont samen met Saskia Lisson | Vader van Laura en Liesa

Wie is Werner?

Werner is  geboren en getogen in Vossem. Na zijn studies ging hij aan de slag als zelfstandig helper op het landbouwbedrijf van zijn ouders, dat hij enkele jaren later overnam. Vandaag woont hij samen met zijn vrouw Saskia en hun twee dochters.

Sinds 2011 is Werner actief bij N-VA Tervuren. In 2012 stond hij op de lijst voor de gemeenteraadsverkiezingen en werd hij verkozen. In januari 2016 nam hij de fakkel over van Hubert Keyaerts als schepen van openbare werken.

Hart voor lokale economie

Het verenigingsleven ligt Werner nauw aan het hart. Hij was immers jarenlang actief in de plaatselijke toneelgroep vooraleer hij zijn eerste stappen in de politiek zette. “Een bloeiend verenigingsleven is de ruggengraat van onze samenleving en vormt een belangrijke stap naar integratie”, zo zegt Werner. Plaatselijke activiteiten probeert hij dan ook zo veel mogelijk bij te wonen. Maar hij geniet net zo goed van een pintje met vrienden, een spannende voetbalmatch of een wielerwedstrijd op tv.

Als rasechte buitenmens houdt Werner er bovendien van om in de natuur te vertoeven of een fietstocht te maken. Net daarom vindt hij zorg voor de openbare ruimte zo belangrijk. Tegelijk heeft hij als zelfstandige een hart voor de lokale economie. “Een goed draaiend handelsapparaat en een bloeiende horeca maken onze gemeente bruisend en aangenaam om te wonen en te werken.”

Vanaf januari 2019 is Werner opnieuw schepen van openbare werken. Hij wil mee zijn schouders zetten onder een verdere verfraaiing en opwaardering van Tervuren. “Zodat onze gemeente nog duidelijker op de kaart gezet wordt”, besluit hij.