Yvette Schepers

OCMW-raadslid

Onderwijzeres op rust | Woont samen met Paul | Moeder van twee volwassen kinderen | Bonneke van tienerkleindochter Cato.

Wie is Yvette?

Het leven van Yvette doorkruist de 4 Tervuurse deelgemeenten. Als snel leerde ze wat het betekent om zich sociaal in te zetten. Ze was eerst lid van de Chiro, en later leidster. En ook als monitrice van de mutualiteit entertainde ze heel wat kinderen tijdens de schoolvakanties. Geen wonder dus dat ze onderwijzeres werd, met name in de gemeentelijke school van Moorsel. Haar drijfveer was altijd om kinderen zelfvertrouwen te geven. Tijdens de laatste twee jaar van haar loopbaan leerde ze kinderen in Moorsel en Tervuren lezen als boekenjuf. Yvette speelde ook verschillende jaren toneel bij Vossem’s Voerezonen, en heeft er zelfs geregisseerd.

Sociaal geëngageerd

Als bestuurslid van N-VA in Tervuren organiseert Yvette met hart en ziel onze activiteiten. De voorbije legislatuur was ze ook OCMW-raadslid en lid van het Bijzonder Comité. Een van de verwezenlijkingen waar ze met trots naar kijkt, is het ontstaan van kinderdagverblijf De Tovereik. “Ik vind het vooral belangrijk dat we luisteren naar mensen die hulp nodig hebben”, zegt ze. “Ik maak deel uit van de Seniorenadviesraad en weet daardoor goed wat de noden van onze senioren zijn. Ik hoop dat het initiatief ‘Buren bezoeken buren’ verder kan uitgebreid worden, zodat we de eenzaamheid bij alleenstaanden kunnen verhelpen.”