Maurine Depape

Zorgcoördinator in een Brusselse school | Hoedenmaakster | Trotse mama van drie zonen

Wie is Maurine?

Maurine (38 jaar) is een rasechte Tervuurse. Ze groeide op in ‘De Linde’ en kocht 12 jaar geleden samen met haar man een huis in het oude centrum van Tervuren. Ze houdt van haar dorp, maar is stiekem verliefd op het Zoniënwoud. Ze werkte enkele jaren als onderwijzeres, en is nu zorgcoördinator in een Brusselse school. Zorgen voor mensen, het is immers een roeping voor haar. In haar job wordt ze dagelijks geconfronteerd met een grote diversiteit aan mensen, met kleine en grote zorgen. Leergierig als ze is, schoolt ze zich non-stop bij. Onlangs nog behaalde ze het diploma van kindercoach. In haar vrije tijd is Maurine hoedenmaakster in bijberoep. Ze houdt van mode, kunst, muziek en alle mooie kleine dingen in het leven.

Veiligheid op straat

De drie zonen van Maurine spelen, sporten en studeren in Tervuren. En zelf probeert ze zich zo veel mogelijk te voet te verplaatsen. Ze is een bezorgde mama, en veiligheid voor de zwakke weggebruiker is dan ook haar stokpaardje. “Samen met de N-VA wil ik werk maken van een groen, warm, gezellig en veilig Tervuren”, zo zegt ze.