Roald Bartholomees

IT projectmanager bij DHL | Getrouwd met Ann | Papa van Eef, Arne en Staf

Wie is Roald?

Roald (39 jaar) groeide op in Tervuren, samen met zijn twee broers. Vandaag woont hij samen met Ann en hun drie kinderen in Vossem. 20 jaar lang was Roald actief bij de KSA. Eerst als lid, en daarna als leider en hoofdleider. Maar zijn allergrootste passie? Dat is het volleybal. Hij leerde de kneepjes van zijn vader Bruno, en vocht menig duel uit met broers Wim en Frank in Diependal. Vandaag geeft hij zijn passie door aan de jeugd als jeugdtrainer bij Volley Thor Tervuren. En ook zijn vrouw Ann neemt actief deel aan het verenigingsleven. Ze speelt muziek en is voorzitster van Vossem’s Voerezonen. Ook hun kinderen betrekken Roald en Ann graag bij wat er leeft in Vossem. Ze dansen, volleyballen en zijn lid van de jeugdbeweging.

Vlaamse waarden

De Vlaamse waarden staan hoog aangeschreven binnen de familie van Roald. Hij heeft dan ook niet lang getwijfeld om in het N-VA-project te stappen. “Ons leven speelt zich af in en rond Groot-Tervuren”, zegt hij. “Ik wil de Vlaamse waarden blijven promoten. Dat kan via gezinnen en scholen, maar net zo goed via de lokale cultuur- en sportverenigingen. Ik mag dan wel beginnen zonder politieke ervaring, maar ik wil me wél volledig smijten. Zoals een volleerde volleybalspeler dat doet!”