Alle betrokken partijen tevreden met definitieve oplossing voor 't Festival.

Op 9 mei 2013

Het gemeentebestuur en de organisatoren van ’t Festival hebben samen een definitieve oplossing gevonden voor de editie van dit jaar. Door een dubbelboeking met de Pinksterkermis kon 't Festival dit jaar niet doorgaan op de Markt. Het evenement zal dit jaar plaatsvinden op de Moestuin achter het Administratief Centrum, en... het gemeentebestuur zal de extra logistieke kosten op zich nemen.

Schepen van evenementen Jan Trappeniers: “We betreuren uiteraard ook dat ’t Festival dit jaar niet kan doorgaan op de Markt zoals de afgelopen 2 jaar. Maar wij hebben als gemeente onze verantwoordelijkheid opgenomen en oplossingen gezocht voor de bijkomende logistieke problemen die een verhuis naar de Moestuin met zich meebrengen. We willen de jongeren van ’t Festival bedanken voor de constructieve manier waarop ze mee naar een uitweg hebben gezocht in dit verhaal.” Andy Wouters, voorzitter van ’t Festival bevestigt: “Met de inspanningen die de gemeente nu doet hebben we er vertrouwen in dat ook deze editie geslaagd kan zijn. De gemeente staat onder andere in voor extra security, kadertenten en heel wat logistieke ondersteuning. Onze favoriete locatie blijft uiteraard de Markt, en daarom zijn we ook tevreden dat we nu reeds de garantie hebben dat onze editie van volgend jaar wel op de Markt zal kunnen plaatsvinden.”

Burgemeester Jan Spooren besluit:” Ik ben blij dat we tot een gezamenlijke oplossing zijn gekomen. Het bewijst nogmaals dat constructief overleg de beste weg is om de zaken echt vooruit te helpen. Ik betreur dan ook de heisa die hierover ontstaan is. Het is nu belangrijk dat deze editie kan uitgroeien tot een succes. ’t Festival is een schitterend initiatief voor en door Tervuurse jongeren, en die mogen ook in de komende jaren op de steun van het gemeentebestuur rekenen.