Buslijn voor Moorsel blijft!

Op 29 februari 2024

Vanaf januari 2025 zal er dan toch een bus door Moorsel blijven rijden. De nieuwe buslijn R81 zal elk halfuur door Moorsel rijden tijdens de weekdagen en om het uur tijdens het weekend. Zo krijgt Moorsel toch zijn vaste lijn met dagelijkse bediening gedurden de hele dag.

Vorige week vond er nog een infoavond plaats met De Lijn waar de bezorgdheid van de Moorselnaren werd geuit. Na het verzet in de vervoerregioraad, de onderhandelingen van de afgelopen jaren en het actief onder de aandacht blijven brengen door verschillende mensen uit ons N-VA bestuur, o.a. Dirk De Vos gemeenteraadslid uit Moorsel, is er dan eindelijk een oplossing gevonden. Er blijft een vaste buslijn door Moorsel rijden om de verbinding te onderhouden met de buurgemeenten.

Onze burgemeester Marc Charlier is dan ook zeer tevreden dat er na al die jaren een oplossing uit de bus komt: "Meer dan drie jaren constructief verzet door de gemeente binnen de vervoerregioraad, mails aan de directeur-generaal van De Lijn en de massale steun van vele Moorselnaren op de recente infoavond, hebben in extremis dan toch geleid tot een aanvaardbare oplossing voor Moorsel, een reguliere busverbinding. Hier kunnen we alleen maar blij om zijn en ik wil dan ook iedereen bedanken die bijgedragen heeft tot het leggen van alle stukken van de vervoerspuzzel tussen de verschillende dorpen binnen onze vervoersregio, en in het bijzonder tot het behoud van de 7/7 bereikbaarheid van Moorsel met de bus."