Een hart voor Tervuren

Op 10 februari 2015

Ook dit jaar neemt N-VA Tervuren deel aan de jaarlijkse Sint-Valentijnsactie. Op de vrijdagmarkt op 13 februari delen we tussen 9 uur en 12 uur chocolaatjes uit aan de bezoekers.  Hiermee bedanken we de Tervurenaars voor hun vertrouwen in ons, en wensen we hen een fijne Sint-Valentijn. Een leuke traditie die we met plezier in stand houden.

Dit jaar willen we met deze actie ‘een hart voor Tervuren’ ook wat dieper ingaan op het onderwerp orgaandonatie en onze gespreksavond op 26 maart aankondigen. Praten over orgaandonatie met familie of vrienden blijft zeer gevoelig. Wat houdt zoveel mensen tegen? De angst om over de eigen dood na te denken? De angst dat het lichaam van de dierbare niet gerespecteerd wordt? Of de angst dat de artsen niet alles in het werk stellen om de persoon in levensgevaar te redden? Om een antwoord te geven op al deze vragen is het noodzakelijk hierover open te praten en van gedachten te wisselen.

De wet op orgaandonatie is ook te weinig gekend. Een algemene sensibilisering op regelmatige tijdstippen blijft noodzakelijk. Het hoofddoel van onze avond is het onderwerp bespreekbaar te maken en het aanwezige publiek te sensibiliseren om de stap naar orgaandonatie te zetten.

Renée Van Tricht (www.reneevantricht.be) is onze gastspreker. Regelmatig geeft ze boeiende lezingen over dit onderwerp. Bovendien weet ze als geen ander waarom orgaandonoren zo belangrijk zijn. Haar ervaring als mama van Kurt die op tweejarige leeftijd een nieuwe lever kreeg, maakt haar verhaal heel persoonlijk.

De gespreksavond wordt ingeleid door Jan Spooren, burgemeester van Tervuren.

Iedereen die meer wil weten over orgaandonatie en transplantatie is welkom op deze avond. De toegang is gratis.
Wanneer? donderdag 26 maart 2015 om 20 uur
Waar? polyvalente zaal in De Zevenster, gemeentehuis Tervuren - Markt 7a