Jan Spooren trekt N-VA lijst

Op 4 maart 2012

Huidig N-VA Voorzitter Jan Spooren (43j), zal de lijst in Tervuren trekken voor de gemeenteraadsverkiezingen van 14 oktober 2012. Deze beslissing van het N-VA bestuur van Tervuren werd vrijdag voorgesteld onder het goedkeurende oog van lokale boegbeelden Hubert Keyaerts en Monica Bruylandt.

‘Nieuweling’ Spooren ziet met vertrouwen de strijd met de gevestigde waarden in de andere partijen tegemoet. “Een nieuw gezicht heeft zeker zijn voordelen in de huidige context, en ik heb toch al wel enige politieke ervaring opgebouwd als voormalig schepen in Herk-de-Stad, en ook wel beroepshalve als Secretaris-Generaal van een Europese koepelorganisatie”, aldus de kersverse lijsttrekker. “Bovendien woon ik ondertussen reeds 14 jaar in Duisburg, waar ik via sociale activiteiten en mijn gezin (met vier kinderen) goed geïntegreerd ben”.

Als beleidspartij wil de N-VA met een goed resultaat op 14 oktober opnieuw in de meerderheid zitten, als evenwaardige coalitiepartner die sterker zijn stempel drukt op wat er gebeurt in Tervuren. De N-VA is ervan overtuigd dat Tervuren zich een scherper Vlaams profiel moet aanmeten, en via een proactief en strakker beleid ervoor moet zorgen dat de ‘verbrusseling’ geen verdere uitbreiding neemt.

Ook Nationaal boegbeeld Theo Francken benadrukte het belang van de N-VA in de Vlaamse Rand. “Ik verwacht een zeer goede verkiezingsuitslag van onze afdeling in Tervuren”, aldus Francken, die er aan toevoegde dat N-VA Tervuren traditioneel een voortrekkersrol speelt in het arrondissement. Ook arrondissementeel voorzitter Peter Persyn kwam zijn steun betuigen, en was vol lof over de werking van de afdeling in Tervuren die hij typeerde als een “warme maar gedreven vriendengroep”.