Nieuw N-VA bestuur in Tervuren

Op 5 februari 2011

Op vrijdag 4 februari verkoos de N-VA afdeling van  Tervuren  een nieuw bestuur voor de volgende drie jaar.  Het 13-ledige bestuur stelt vast dat vrouwen en jongeren sterk vertegenwoordigd zijn in deze ploeg. De nieuwe voorzitter, Jan Spooren  en ondervoorzitter, Peter Persyn werden rechtstreeks aangeduid door de leden, zoals dat door de N-VA statuten wordt voorgeschreven.

De talrijke opkomst van de leden en de verkiezing met unanimiteit verlenen een grote legitimiteit aan de nieuwe bestuursploeg. Het reflecteert ook het enthousiasme en de hoge verwachtingen van de Tervuurse N-VA afdeling.  De voornaamste doelstelling van het nieuwe bestuur is de lokale verankering van de N-VA. Het volgende anderhalf jaar is in dit verband cruciaal als aanloop naar de volgende gemeenteraadsverkiezingen.  Bijkomende ledenwerving en het identificeren van goede kandidaten voor die komende lokale verkiezingen zijn hierbij prioriteit.

Tijdens de eerstvolgende bestuursvergadering verdeelt het nieuwe bestuur de taken en verantwoordelijkheden, met onder andere de aanduiding van een secretaris en een penningmeester. Het is ook de bedoeling om verschillende werkgroepen en een stuurgroep op te richten, om zodoende op een efficiënte manier meer mensen bij de N-VA activiteiten te betrekken.