"Winkels moeten het Nederlandstalig karakter van Tervuren respecteren.”

Op 24 februari 2012

In Tervuren centrum is onlangs een nieuwe winkel opengegaan van de keten CASA en van Zeeman. Tot grote verbazing van de klanten spreekt het personeel in de winkel geen of amper Nederlands. “Het beeld dat op die manier van onze omgeving wordt gevormd, is nefast voor onze gemeente. Dit is een flagrante miskenning van het Nederlandstalig karakter van Tervuren en haar inwoners”, volgens Jan Spooren, voorzitter van N-VA Tervuren.

De N-VA is van mening dat het in Tervuren de hoogste tijd wordt om het Nederlandstalig karakter van de streek te vrijwaren. Het respect van iedereen voor de eigenheid van de streek is immers essentieel in onze leefomgeving. Waar CASA en Zeeman in de eerste plaats commerciële belangen zien, zou dat in de praktijk wel in hun nadeel kunnen spelen.

Ondertussen heeft N-VA Tervuren al contact opgenomen met CASA en Zeeman om dit aan te kaarten. “Wij vragen hen om de nodige maatregelen te treffen en rekening te houden met het feit dat Tervuren een Vlaamse gemeente is. We hopen dat CASA en Zeeman op deze wijze een positieve bijdrage zal leveren tot een betere verstandhouding in onze gemeente”, besluit Lut Kint, communicatieverantwoordelijke van N-VA Tervuren.