Zomerschool editie 3 komt eraan!

Op 15 mei 2023

Na de succesvolle edities van 2021 en 2022 wordt er in Tervuren opnieuw een zomerschool georganiseerd van maandag 31 juli tot en met vrijdag 11 augustus 2023. Dit werd op 15 mei zo beslist tijdens het wekelijks schepencollege.

Vanuit het lokaal bestuur Tervuren nemen we opnieuw het initiatief om samen met alle basisscholen van Tervuren en het Heilig-Hartcollege een zomerschool te organiseren. De zomerschool loopt twee weken van maandag 31 juli tot en met vrijdag 4 augustus 2023 en van maandag 7 augustus tot en met vrijdag 11 augustus 2023.

We organiseren de zomerschool voor ongeveer 100 kinderen uit het kleuter- en lager onderwijs van Tervuren en dit met de steun van de Vlaamse overheid. Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts en Vlaams minister van Binnenlands Bestuur Bart Somers werkten immers een decretaal kader uit om de zomerscholen structureel te verankeren in ons onderwijsaanbod, ook lang na de coronacrisis.

“Dankzij de inzet en het enthousiasme van ons onderwijspersoneel zullen we er opnieuw in slagen om kinderen en jongeren bij te spijkeren”, zegt Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts. “Vooral kwetsbare kinderen en jongeren varen hier wel bij. Zij kunnen zich zo extra voorbereiden op een nieuw schooljaar.”

Onze schepen van lokaal beleid Lut Kint zet zich uiteraard in voor deze doelgroep en geeft nog een woordje uitleg: "Voor de zomerschool hanteren we een gesloten oproepsysteem. Dit betekent dat de directies en de zorgcoördinatoren op basis van de individuele noden van de kinderen hun ouders aanspreken en uitnodigen om deel te nemen. De zomerschool focust op de Nederlandse taal, psychosociaal welzijn en rekenen".

Voor de organisatie, coördinatie en uitvoering van de zomerschool werken we samen met de vzw Sport en Opleiding, met wie we al positieve ervaringen hebben. Het gemeentebestuur behoudt de regie over de zomerschool.