Annemie Spaas

Bestuurslid

Wie is Annemie Spaas?

Annemie (°1968) is afkomstig uit het Limburgse Hamont-Achel, en woont al sinds 1998  samen met haar echtgenoot, Jan Spooren, en vier kinderen in Duisburg, Tervuren. Zij vatte haar studies rechten aan in Brussel en werkte de licenties af aan de KU Leuven. Na haar stage vestigde ze zich als advocaat aan de balie Leuven in Duisburg.

Als vrouw met een hart voor het lokale gemeenschapsleven, integreerde Annemie zich vlot, onder meer in het oudercomité van de Sint-Anna school en (nog steeds) als kookouder van Chiro Duisburg. Haar sociaal engagement brengt ze ook actief in praktijk bij een aantal verenigingen zoals de Orde van de Prince en Ortela.

Vanuit een brede interesse en drang naar gezelligheid, neemt ze sinds jaren deel aan allerhande lokale activiteiten, zowel in Tervuren als de verschillende deelgemeenten.

De Nederlandse taal is voor haar essentieel en de motor van integratie in onze maatschappij. Het beheersen van de Nederlandse taal  is belangrijk voor het begrijpen van onze cultuur, gebruiken normen  en tradities. Kennis van het nederlands bevordert een betere verstandhouding en wederzijds begrip tussen de nieuwkomer en de lokale bevolking