Concessie Polygoon wordt met 10 jaar verlengd

Op 26 april 2024

De huidige concessiehouders van de Polygoon, de Blue Lions en Golf Park, kunnen eindelijk aan uitbreiding beginnnen. Om hen toe te laten de sportieve activiteiten op een duurzame manier te ontwikkelen en hiertoe belangrijke investeringen te doen, heeft de gemeente de verlenging van de domaniale concessie aan Defensie gevraagd. N-VA is er enkele jaren geleden in geslaagd om het domein eindelijk te kunnen openstellen voor Tervurenaars. De afgesproken concessie zal nu nog met tien jaar worden verlengd, tot 31 december 2049.

De Blue Lions Hockey, tennis & padel club hebben een project voor ogen van 2,8 miljoen euro, waarmee ze een multifunctioneel veld voor zowel tennis als hockey willen bouwen. Daarnaast komen er ook tennisvelden met overkapping voor in de winter en padelvelden. Zonder de gemeente was dit project moeilijk realiseerbaar, aangezien het voor een vzw niet eenvoudig is om zo een bedrag op de private markt op te halen.

Burgemeester Marc Charlier is zeer verheugd dat de afspraken rond zijn: "Na meer dan drie jaren zijn eindelijk alle noodzakelijke voorwaarden vervuld om een lening te kunnen toezeggen aan de Blue Lions voor het uitvoeren van hun ambitieuze investeringsplannen op de Polygoon. De werken kunnen nu eerstdaags aanvangen en zullen over een goed jaar een ruim aanbod van hockey-, tennis- en paddel bieden voor de Tervurenaars. Bij deze wil ik alle partijen, Blue Lions en defensie danken voor de constructieve en vruchtbare samenwerking voor de realisatie van dit dossier.”