Een babbeltje met ouderen

Op 25 april 2020

Via verschillende communicatiekanalen informeert de gemeente Tervuren haar inwoners. Dat gebeurt onder meer via de website, digitale nieuwsbrieven en Facebook. Ook via het maandelijkse infoblad Tervuren Info en een extra nieuwsbrief probeert de gemeente al haar inwoners te bereiken. Zodat iedereen weet waar hij terecht kan voor hulp. Begin april zijn medewerkers van de gemeente gestart met het opbellen van alle 80-plussers voor een babbeltje. Dat zijn ruim 1000 alleenstaanden en koppels.
“Veel mensen zitten door de coronacrisis alleen thuis en dan is het fijn als ze even met iemand kunnen praten. Op die manier willen we ook te weten komen hoe het met hen gaat, wie er nog hulp kan gebruiken of wie gewoon nood heeft aan een babbel”, legt schepen van sociale zaken Lut Kint uit. Voor wie hulp nodig heeft, zoekt de gemeente een oplossing via een vrijwilliger van Tervuren Helpt of wordt de sociale dienst van het OCMW ingeschakeld.
Wie dat wil, kan regelmatig opgebeld worden voor een babbel. De reacties zijn alvast positief. Veel ouderen stellen het ook op prijs om later nog eens gecontacteerd te worden. Het team van medewerkers wordt daarom uitgebreid met vrijwilligers van het platform “Tervuren Helpt”. Mensen die geen telefoontje kregen – niet iedereen staat in het telefoonboek – kunnen zelf bellen naar 02 766 52 97 of een e-mail sturen naar tervurenhelpt [at] tervuren.be.

Hoe waardevol vond je dit artikel?

Geef hier je persoonlijke score in
De gemiddelde score is