N-VA Tervuren kiest nieuw bestuur

Op 23 februari 2019

Op 19 februari 2019 verkozen de leden van N-VA Tervuren een nieuw afdelingsbestuur. Geert Goossens werd verkozen tot voorzitter en Helena Muyldermans wordt de nieuwe ondervoorzitter. Daarnaast kregen de elf kandidaat-bestuursleden – waaronder zeven vrouwen en vier mannen - het vertrouwen: Caroline Daineffe, Carla Decoster, Maurine Depape, Lies Eykens, Bernard Kimpe, Lander Luppens, Sabine Robeet, Tom Vanbeckevoort, Evelyne Vanbellingen, Frans Van Dyck en Murielle Van Rillaer.

Samen met de negen mandatarissen (burgemeester, twee schepenen en zes gemeenteraadsleden) uit de gemeenteraad vormen ze de volgende 3 jaar het afdelingsbestuur. De partij blijft sterk vertegenwoordigd in Tervuren met burgemeester Jan Spooren en schepenen Lut Kint en Werner Aerts.

Wie is Geert Goossens?
Geert (45 jaar) ruilde Vossem – waar hij dertig jaar woonde – in voor het centrum van Tervuren, en woont er samen met zijn vrouw Paulien en hun twee kinderen. Hij werkt als zelfstandige. Hij heeft een rijke ervaring in de politiek: al 22 jaar lang is hij onafgebroken OCMW-raadslid. Vanuit die functie heeft hij de politiek ontdekt, zowel vanuit het standpunt van de oppositie als dat van de meerderheid.

Wie is Helena Muyldermans?
Helena (36 jaar) komt uit Wezembeek-Oppem. Ondertussen woont ze al meer dan 10 jaar in het mooie Tervuren, met haar partner en Moorselenaar Jakob. Samen hebben ze 3 jonge kindjes. Helena heeft een master in de rechten op zak, en behaalde nadien nog een master in management. Sinds 2011 werkt ze als raadgever op het kabinet van Vlaams minister Philippe Muyters.