Lies Eykens

Fractiemedewerker begroting N-VA | Master in TEW en Europese politiek | Passie voor muziek

Cultuur en verenigingen

Sinds haar 1e verjaardag woont Lies in Vossem. Haar kindertijd en jeugd bracht ze door binnen de Vossemse en Tervuurse verenigingen, zoals Vossem Turnt en dansschool Split. Haar grootste passie is echter muziek, ze speelt dan ook al 15 jaar dwarsfluit in KH Vossem’s Voerezonen. Tijdens haar studies was ze lid van het Symfonisch orkest van de universiteit waar ze drie jaar mee in het bestuur zat, waarvan 1 jaar als voorzitter. Het verenigingsleven is voor haar altijd belangrijk geweest. Dankzij de steun van de gemeente, krijgen de vele Tervuurse verenigingen de kansen om verder te blijven groeien. Haar ambitie is dan ook om hier een steentje aan bij te kunnen dragen.

Verder kan Lies ook genieten van een bezoek aan het theater, een avondje uit, een culturele reis en een goed boek. Over het algemeen speelt cultuur een grote rol in haar leven en haar interesse gaat dan ook uit naar het cultuurbeleid in Tervuren.

Passie voor politiek

In 2016 studeerde ze af in de toegepaste economie aan de KULeuven. Aangezien de interesse voor politiek er altijd al geweest is, besliste ze om nadien nog een extra master in Europese politiek en beleid te gaan studeren. Vervolgens heeft ze acht maanden stage gelopen in het Europees Parlement. Sinds oktober 2019 is ze werkzaam in het federaal parlement. Eerst als parlementair medewerker van Jan Spooren en nadien als fractiemedewerker.