Marc Charlier

Marc is de jongste van vier, en komt uit een familie met een stevige traditie in de perzik- en druiventeelt. Hij liep school in Tervuren, en studeerde nadien handelswetenschappen aan de Vlekho in Brussel en Louvain-la-Neuve. Nadat hij 25 jaar werkte in de herverzekeringssector, werd hij Insurance & Risk Manager bij een grote spoorwegonderneming, en dat is hij tot op vandaag.

Samen met zijn echtgenote Christine heeft Marc vier kinderen, die het koppel zonder al te veel averij doorheen studies, stages en heel wat nevenactiviteiten (voetbal, jeugdclub, Chiro en vooral veel YOLO) probeert te loodsen.

Moderne en gezonde Vlaamse gemeente

En ook daarnaast zit hij niet stil. Wekelijks kan je hem tegen het lijf lopen bij de loopclub van Tervuren, of als supporter langs de zijlijn van het voetbalveld van KVTD. Een sportieve vijftiger dus, die ook lid is van de Orde van den Prince (afdeling Tervuren): een genootschap dat de belangen en uitstraling van de Nederlandse taal en cultuur behartigt.  Zijn levendige interesse in de lokale politiek is verder niet nieuw: “Ik zetelde 18 jaar in de gemeenteraad van Tervuren, waarvan 6 jaar als schepen voor financiën en huisvesting”, zegt hij. “En dat engagement wil ik heel graag verderzetten en delen. Met slechts één ambitie: van Tervuren een gezonde en moderne Vlaamse gemeente maken.”