Omer Graulus

Van een echte Tervurenaar gesproken! Iedereen kent Omer, en hij kent iedereen. Omer is geboren in Overhespen, een landelijk dorpje in Haspengouw. Toen hij vier jaar oud was, kwam hij met zijn ouders naar Tervuren. Ze openden een kruidenierszaak in de Peperstraat, en hij ging hier ook naar school. Nadien ging Omer bestuurlijk recht studeren aan de Provinciale Hogeschool in Brussel. Van kleins af aan bouwde Omer een (h)echte band op met Tervuren. Eerst op school, en daarna via zijn loopbaan. In 1971 begon Omer te werken op de dienst bevolking en burgerlijke stand van de gemeente. Daarna werd hij inspecteur bij de gemeentelijke politie. Al die jaren koesterde hij een droom: om ooit actief te kunnen deelnemen aan de gemeentepolitiek. En daar slaagde hij glansrijk in toen hij zich in 2012 kandidaat stelde én meteen voldoende stemmen haalde om verkozen te worden. En of hij trots en gelukkig was!

Liefde voor mensen
Omer houdt van mensen. En dat zie je in alles wat hij doet. Met hart en ziel zet hij zich als vrijwilliger in in het rustoord, bij OKRA en als cultuuropa op school. In zijn vrije tijd staan fietsen, wandelen, joggen en tuinieren tegenover genieten van lekker bourgondisch eten en drinken. Van een sociaal man gesproken! “Sociale zaken liggen me dus nauw aan het hart, maar ook mobiliteit. Bij N-VA krijg ik de kans om aan deze materies te werken. En daar zet ik me dan ook voor de volle 100% voor in”, aldus een enthousiaste Omer.