Ralph Packet

Bestuurslid

Ralph is geboren te Brussel als kind van West-Vlaamse ouders en groeide op in de communautair onrustige Vlaamse Rand rond Brussel (Kraainem – Wezembeek).  Niet toevallig is daar zijn Vlaamse reflex ontstaan...

Zijn maatschappelijke engagement en zin voor verantwoordelijkheid ontwikkelen zich spontaan vanuit activiteiten zoals speelpleinwerking (monitor Centrum Ganspoel), de sportclub (Telos karateschool), het verenigingsleven (organisatie Meivuur Overijse) en jongerenstages bij Defensie zoals Para Junior en Luchtcadetten.

Voorzitter Jong N-VA

Ralph woont sinds 1997 in Tervuren en komt via de jeugdwerking in contact met politiek.  Zijn pionierswerk bij de lokale afdeling van Jong-N-VA resulteert uiteindelijk in het nationaal voorzitterschap van Jong N-VA van 2013 tot 2015.

Na voorbereidende studies Toegepaste Informatica, gecombineerd met zijn voorzitterschap bij Jong N-VA, gaat Ralph voluit voor zijn tweede passie: 3D visualisatie en computertechnologie.

Technologie en innovatie

Hij volgt de internationaal gerenommeerde opleiding Digital Arts & Entertainment (DAE) aan de Hogeschool West-Vlaanderen en studeert na drie jaar af in de richting Game Graphics Production.  Hoewel deze zeer intensieve opleiding weinig ruimte laat voor nevenactiviteiten, blijft hij politiek actief bij de lokale N-VA.

Na zijn stage bij softwarebedrijf Dassault Systems 3DExcite te Vilvoorde wordt Ralph aangenomen als 3D Artist. Hij maakt er deel uit van een internationaal team dat CGI projecten realiseert voor grote automerken.
In zijn vrije tijd verdiept hij zich in toepassingen voor virtual reality en artificiële intelligentie.
Zijn fascinatie voor de ontwikkelingen en innovaties van en door nieuwe digitale technieken neemt Ralph alvast mee naar het Europees Parlement.