Sabine Robeet

Teamverantwoordelijke bij Swissport | Vrijwilliger bij goede doelen | Woont samen | Mama van een zoon van 17

Wie is Sabine?

Sabine (45 jaar) is gedreven in alles wat ze doet, zowel professioneel als privé. Deze sportieve veertiger studeerde bedrijfsmanagement en marketing aan de KHL, en woont in Duisburg samen met haar partner en 17-jarige zoon. Al 20 jaar werkt ze op Brussels Airport, waar ze teamverantwoordelijke is voor Swissport. Maar ze draagt ook graag haar steentje bij door zich als vrijwilliger in te zetten voor het goede doel. Zo zette ze zich met de actie ‘Waffles for Life’ in voor de Warmste Week van Studio Brussel. Verder heeft Sabine een passie voor lekker eten, en houdt ze enorm van de natuur. In haar vrije tijd trekt ze graag haar loopschoenen aan om de batterijen op te laden langs de Duisburgse velden.

Luisterend oor

Sabine is nieuw in de politiek. Maar dat ziet ze niet als een nadeel, integendeel. De kans om op te komen bij de gemeenteraadsverkiezingen is voor haar een uitdaging. Ze wil zich openstellen, en een luisterend oor zijn voor de burgers. “Welke veranderingen willen zij zien, en hoe kunnen wij daar een antwoord op bieden? Dat is waar het om draait”, zegt Sabine. Daarnaast vindt ze het belangrijk dat nieuwe inwoners van Tervuren Nederlands kennen. “Want enkel zo kunnen ze zich integreren. Ik woon heel graag in onze mooie Vlaamse gemeente. Op het werk kom ik dagelijks in contact met mensen uit allerlei culturen. Ik besef daardoor nog beter hoe belangrijk het is om te waken over het Vlaamse karakter van onze gemeente.”